21 Ocak 2020 Salı

Anfaş’ da Markalaşan Zilli Öküz-Yılmaz Parlar

 Anfaş’ da Markalaşan Zilli Öküz   

Dünyadaki en genç mutfak kültürlerinden biri olan hamburger, yeni nesilin vazgeçilmez tüketim alışkanlığı ve Dünya ülkelerinin gastronomisinde nasyonel markaları olarak varlık göstermektedir.



15 - 18 Ocak 2020 tarihleri arasında tek çatı altında gerçekleşen, 31. Uluslararası Konaklama ve Ağırlama Ekipmanları, ve 27. Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas fuarında, Türkiye Aşçılar Federasyonu (TAFED) etkinlik programları turizme önemli katkıda bulundu. “ Yerliyse Yeriz Yerliyse Kullanırız” konseptli organizasyon içerisinde workshoplar, paneller ve bölgesel genç aşçıların yemek yarışmaları yapıldı.
Bu rekabet yoluyla uluslararası alanda ayırt edilme ve Türk mutfağının gastronomi ve yerel ürünlerinin elçisi olacak üst düzey şefler olma şansına sahip kıldı.



Yalnızca sektör firma ve satın alma alıcıları ziyaretcilerine açık olan Anfaş fuarda ilgimizi çeken, “Zilli Öküz” markalı hamburgeri deneyliyebilmek için oluşan oldukça uzun hamburger sever kuyruğuydu. Sıraya giren hamburger sever çocuklardan birine Zilli Öküz adını söylediğimizde hemen gözlerinde özlemi gördük.
Firma yetkilerinden aldığımız bilgilerden sonra üretim ve restaurant zincirlerini ziyaret etdik.  “Zilli Öküz” Fast food zincir sahibi Erhan Karabulut ve Ceo Erkan Akca başda olmak üzere tüm ekip Kendilerine ve yaptıklarına inanıyorlar. Çok çalışmaya keyifle hazır olduklarını haftada yedi gün, günde 12 saat çalışıyorlar. Çok sabırlılar. “Zilli Öküz” hamburger meraklıları için makul bir fiyatla kaliteli olarak takdir edilen marka haline gelmiş. Zinciri genişletme, büyütme sağlıklı yavaş olarak adım adım yapılıyor. Uzun vadeli hedef koymuşlar.



Zaten, sevilen marka, tanınmayı aşan, güvenilirliğe ilham veren ve gerçek sevilmeyi çağrıştıran bir markadır. Tüketici bilincine 1 numara olarak giren bir şirket, kural olarak, pazarın yarısını işgal eder o nedenle hedef bütünsel bir marka kavramı yaratmaktır. Dahası, marka logo ve kurumsal kimliğin bir birleşimi olarak değil, bir değer sistemi, görüntü tarzı özellikleri, ürünler, bir iş modeli, felsefe ve şirketin misyonu olarak, hedef kitlenin markalarını doğru bir şekilde okumasına kilitlenir.


Firma sahibi Erhan Karabulut yurt dışına açılarak Dünya markası olma hedefini açıklayınca Anfaş fuar ne cevherlere ev sahipliği yaptığına tanıklık ediyoruz. Ceo Erkan Akca ile üretim ve zincir restaurantlarını ziyaret etdik. % 100 Dana özel etden alınan et sinir ayırma makinesinden geçerek sıfır sinirsiz kıyma haline geliyor, katkısız tamamen organik özel soslarıyla lezzet katarak şoklanıyor. Lojistik adresleri hiç değişmiyor. Et başlangıcından itibaren aynı yerden temin ediliyor.
Restaurant zincirde masa üstündeki camların altına hamburger sever çocukların mesajlarına gözümüz takılıyor. Tamamı “Zilli Öküz, seni çok seviyoruz” gibi beğeni sözleri yazılı.
Her ne kadar, Fast food kültürünün suç listesini sıralayan çağrı yapanların, “Doğal çevreye yapılan tahribatı hızlandırdı. Zengin ile yoksul arasındaki uçurumu derinleştirdi. Obezliği, aşırı kilo hastalığını doğurdu ve yaygınlaştırdı. Kültür emperyalizmi yoluyla başka kültürleri tahrip etti, dengelerini bozdu.” Sözleri olsada sağlıklı doğal ürünlerle hizmet verildiğinde normal et yemeğiyle örtüşürler. Dolgu maddelerince istenmiyen zararları oluşuyor.

% 100 Dana özel etden yapılan “Zilli Öküz” Hamburgerin diğer örnekler gibi Dünya Ülkelerinde olması, Türkiye adına her Türk adına son derece gurur verici marka olur.
Yemek kültürel deneyimin ayrılmaz bir parçası olduğundan, bazıları gıda turizminin varış pazarlamasını desteklemede önemli bir rol oynadığına inanıyor.
Mutfak deneyimi seyahat için gittikçe daha fazla odaklanılmaktadır. Binlerce yıl boyunca yoğun ilgi gören ancak yeni bir trend olarak farketdiğimiz gastronomi turizminde, otellerin, restoranların ve tur acentelerinin yetişmesi gereken içerik stratejisi ve geliştirmeye odaklanan bir dizi dijital pazarlama eğilimine ihtiyaç var.

Yemek turizmi büyüyen bir turizm cazibe merkezi olduğundan, oteller ve tur acenteleri, mutfağa odaklanan düzenli turlar düzenleyerek belirli ülkelerde belirli Türk mutfaklarını tanıtabilir olması 



Fuarda TAFED tarafından yapılan etkinlikler; Dünya mutfağında daha iyi bir yaşam kalitesini teşvik etmek; kendine özgü yemek kültürlerini vurgulamak; daha iyi sağlıklı ve sürdürülebilirlik için eğitmek; yaratıcılığı beslemek; turizm standartlarını iyileştirmek; ve gastronomik yeniliği teşvik eder niteliğindeydi.
Düzenlenen yarışmalarda parlayan şefler, gastronomi, kültür, mutfak sanatı ve turizm alanlarında bölgedeki liderlere, farklı gıda, kültür, sanat ve sürdürülebilir turizm varlıklarının potansiyelini ortaya çıkardı.
Genç aşçıların etkileyici performansının yanı sıra güçlü ve eşsiz avantajlarıyla donanmış, gastronomi bölgesi Antalya-Akdeniz, rekabete ilişkin olarak, bölgesel otoritenin sadece Türkiye gastronomik zenginliklerini sergilemekle kalmayıp aynı zamanda yeni yetenekleri sergilemek için bir fuar haline getirdiği bir etkinlik oldu. 
Dünyayı yalnızca bir önceden tanımlanmış, kalıtsal kavramlar kümesi üzerinden görmek değişti. Çok kültürlülük artık tüketicinin günlük yaşamında günlük bir kavram haline geldi. Tüketici yeni deneyimler için arzu arttıkça, otantik' restoran deneyimi daha da önem kazanıyor. Orijinallik, gıda kökeni için basit, bölgede köklü, doğal, ahlaki, güzel ve insanla ilgili, tümüyle gıda turizmi için yapılmış olan yiyeceklerle ilgileniyor.

Sonuç olarak, yiyecek ve içecek daha önemli hale geldi ve bazı sosyal gruplamalar arasında daha yüksek önceliğe sahip oldu. Gıda, bir varış yerinin yeni kültür başkentidir. Yiyecek, yavaş yiyecek veya hızlı yiyecek olsun, kaliteli bir ürün olmalıdır. Turizm Örgütlerin, yemek etkinliklerinin en popüler turizm ürünü olduğunu, ardından yemek pişirme sınıfı ve atölye çalışmalarının yanı sıra yerel yemek fuarlarını takip ettiğini gösteriyor.
Benzer bir çalışma da olayları organize etmenin en çok kullanılan pazarlama ve tanıtım aracı olduğunu ortaya koymaktadır.

yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder